Suwalskie forum airsoftowe

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

!ZMIANA WITRYNY! Prace nad nową witryną zostały ukończone. Link do nowej witryny: https://suwalskieforumasg.wixsite.com/sfasg

#1 11-06-2019 03:16:52

Szopen
Admin/Organizator
Skąd: Okuniowiec
Dołączył: 13-09-2017
Liczba postów: 246
WWW
Windows 7Chrome 74.0.3729.169

Regulamin

Wszystkie pytania, propozycje i pomysły dotyczące regulaminu proszę kierować do mnie w kategorii "Między rozgrywkami". ~Szopen


1. Wstęp 


Airsoft (zwany również ASG) jest sportem, i jak każdy sport, musi mieć jasno określone reguły. 


Ze względu na swoją specyfikę, (min. brak wyraźnych śladów trafienia, ryzyko uszkodzeń ciała) wymaga od uczestników honorowego zachowania, bezwzględnej uczciwości i żelaznego przestrzegania zasad. 


Poniższe zasady zostały opracowane na przestrzeni wielu lat przez najbardziej doświadczonych graczy i zostały sprawdzone na setkach rozgrywek, zlotów i scenariuszy, są również odpowiedzią na sytuacje i wypadki które na przestrzeni lat zdarzyły się, choć nie powinny. 


Łamanie poniższych zasad może skutkować usunięciem danej osoby/grupy osób z terenu gry, oraz czasowy lub permanentny ban na grach i imprezach. 


Choć nie wszystkie zasady przydadzą się na lokalnych rozgrywkach, to już na pewno ich znajomość przyda się na większych rozgrywkach wyjazdowych.



2. Zasady Nadrzędne 


Mottem przewodnim jest: 


NAJPIERW MYŚL - POTEM STRZELAJ. 


Żadne zasady nie zastąpią używania mózgu. Pamiętaj, Airsoft to sport ekstremalny. Swoją bezmyślnością możesz zrobić dużą krzywdę innym. Najważniejsze jest bezpieczeństwo, graczy oraz ciebie. 


Najważniejszą zasadą jest: 


NIGDY NIE ZDEJMUJ OCHRONY OCZU NA TERENIE GRY. 


Zasada ta dotyczy wszystkich osób przebywających na terenie gry podczas jej trwania. 
Zarówno graczy, jak i osoby towarzyszące, np. fotografików, koordynatorów, reporterów itd. 
W przypadku zauważenia na terenie gry osób cywilnych bez ochrony oczu lub spoza środowiska ASG (spacerowicze, grzybiarze itp), gra zostaje zamrożona do momentu opuszczenia przez nie terenu. 



3. Bezpieczeństwo - Zasady 


3.1 Twoja ochrona oczu musi dobrze zasłaniać oczy, pewnie się trzymać, i wytrzymywać strzał o sile minimum 500FPS z przyłożenia. 
Jeśli nie jesteś pewien czy twoja ochrona oczu się nadaje, poproś przed grą doświadczonego gracza o sprawdzenie. 


3.2 Możesz zostać poproszony o pokazanie swojej ochrony oczu przez innych graczy. Jeśli odmówisz, lub jeśli ochrona oczu okaże się niewystarczająca, lub zostanie uszkodzona przez kulki, nie możesz brać udziału w grze. 


Rykoszet też ma dużą moc, a oko to tylko kawałek galaretki. Miały miejsce wypadki po których w szpitalu lądowali ludzie, którzy dostali w oko rykoszetem. Dlatego: 


3.3 Nie strzelaj, nie ustawiaj hop-up'u, nie „sprawdzaj” swojej repliki poza terenem gry, w pobliżu samochodów, lub osób bez osłony oczu. 
Możesz to zrobić po wejściu na teren gry lub w wyznaczonym do tego miejscu przez organizatora rozgrywki. 


3.4 Osoby będące pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających nie mogą grać. Mogą zrobić krzywdę sobie lub komuś innemu. W końcu zabawa w "terminatora" to też krzywda dla innych graczy. 



• Bezpieczeństwo - Dobre Rady 


• Palec kładź na spuście dopiero gdy zamierzasz strzelać. We wszystkich innych okolicznościach trzymaj palec na osłonie spustu. Po więcej informacji wpisz w Google „trigger discipline”. 


• Jeśli używasz okularów, kup takie które które zasłaniają oczy nie tylko z przodu, ale również z boku, od dołu i od góry. 
Zdarzały się obrażenia powstałe na skutek przedostania się kulki pod/obok szybki okularów. 



4. Repliki i Amunicja - Zasady 


4.1 Przy replikach o mocy powyżej 450 fps można strzelać tylko ogniem pojedynczym. 


4.2 Z repliki o mocy powyżej 450 fps nie wolno strzelać w budynkach - chyba, że organizator rozgrywki rozporządzi inaczej. 


4.3 Maksymalna moc repliki podczas gry to 600 fps. Repliki o większej mocy muszą być zgłoszone dla organizatora. Może on nie dopuścić repliki o większej mocy do gry, również z powodu małego lub zerowego doświadczenia gracza posługującego się taką repliką.


4.4 Wszystkie prędkości dotyczą pomiarów na kulkach 0,2 grama. 


4.5 Nie wolno korzystać z kulek metalowych, metalizowanych oraz o wadze powyżej 0,43 grama, oraz kulek BBB Max 0.27g firmy Bioval. Chęć użycia cięższych kulek należy zgłosić organizatorowi rozgrywki, jednak może on nie dopuścić większej wagi kulek do gry.


4.6 Na dystansach bliskich (poniżej 15 metrów)nie strzelamy z replik, których prędkość wylotowa na kulkach 0.20 wynosi 440-450 fps'ów. Używamy wtedy repliki broni krótkiej, lub innej o mniejszej wartości fps.
Trafienie można równie dobrze zasygnalizować, mówiąc danej osobie "Dostałeś" o ile zbliżymy się do przeciwnika na odległość nie większą niż 10 metrów będąc przez niego niezauważonym. W miarę możliwości, należy strzelać w tułów. 



• Repliki i Amunicja - Zasady dla graczy z podkręconymi replikami (powyżej 400 fps) 


4.7 Jeżeli masz replikę z mocą powyżej 400 fps, używaj jej ze szczególną rozwagą. 


4.8 Jeżeli twoja replika ma powyżej 450 fps, strzelaj tylko ogniem pojedynczym i na dystansie większym niż 15 metrów od przeciwnika. 



• Repliki i Amunicja - Dobre Rady 


• Jeżeli zbyt blisko ciebie pojawi się gracz, wycofaj się, użyj dodatkowej (słabszej) broni jeśli ją posiadasz. W ostateczności zależnie od sytuacji ustalcie, że oboje jesteście trafieni lub uzgodnijcie, że schodzi osoba, która szybciej wycelowała w swojego przeciwnika.


• Strzelaj strzałami pojedynczymi zamiast serią. Poćwiczysz celność. Strzelanie serią ma sens dopiero, gdy cel znajduje się na granicy zasięgu i nasze kulki docierają tam lobem, czyli lecą „po łuku” lub gdy przeciwnik jest na osłoną miękką - krzaki, gałęzie, podziurawiona przeszkoda. 



5. Pirotechnika - Zasady 


Granaty 


5.1 Granaty powinny być wykonane na bazie petard K206 (teren otwarty) i K204 (budynki). Pirotechnika kupiona z niezaufanego źródła lub wykonana własnoręcznie jest używana na odpowiedzialność użytkownika. Możliwość użycia pirotechniki jest ustalana przez organizatora rozgrywki, jeśli org. tego nie zrobił a masz zamiar jej używać - zapytaj go.


5.2 Rzut należy zasygnalizować krzykiem „Granat!”. 


Jednocześnie przypominamy że zakazane jest używanie petard SP1001 "korsarek" do produkcji granatów ASG z tego powodu, że ostatnio zrobiły się jeszcze silniejsze przez co zagrażają zdrowiu "maniakom ASG". 



• Inne artykuły pirotechniczne 

5.3 Środki piro można stosować tylko za zgodą organizatorów. Może być konieczny egzemplarz testowy - lepiej zapytaj organizatora rozgrywki. 


5.4 Na wielu miejscówkach jest całkowity zakaz używania jakiejkolwiek pirotechniki. Sprawdź to na forum lub przed rozpoczęciem gry. 


5.5 Na zarośniętych miejscówkach nie wolno używać pirotechniki podczas trwania suchych dni, gdy można spowodować pożar. Zazwyczaj jest to ustalane przed grą, na forum lub na miejscu. 



6. Gra - Zasady 


6.1 Osoba trafiona wraca na "respa" (punkt odrodzenia) lub "trupiarnie"(punkt zbiórki graczy trafionych).


6.2 Terminatorstwo, czyli nagminne, rozmyślne nie przyznawanie się do trafień będzie surowo karane. 
Wszelkie spory dotyczące terminatorstwa rozwiązujemy na miejscu. Jeżeli jesteś przekonany że ktoś bawi się w terminatora, najlepiej wyjaśnij to z nim od razu. 
Nie bój się konfrontacji z terminatorem, inni gracze wstawią się za tobą. Pamiętaj jednak, że czasami można kulki nie poczuć/nie usłyszeć i nie każda wystrzelona kulka trafia w cel.


6.3 Trafienie w broń eliminuje broń. Możesz wtedy sięgnąć po drugą (np. pistolet), lub udać się na respawn, skąd powrócisz z działającą bronią (zależnie od zasad rozgrywki). 


6.4 Osoba którą trafiłeś ma prawo znać twój nick. 


6.5 Osoba którą trafiłeś ma prawo obejrzeć/przestrzelić twoją replikę jeśli o to poprosi, ale dopiero przy najbliższej zbiórce po zakończeniu scenariusza o ile organizator nie zażąda inaczej. 


6.6 Wandalizm oraz zaśmiecanie terenu rozgrywki jak i okolicy jest całkowicie zakazany. Gdy widzisz jakiś śmieć, który bez problemu możesz zabrać i schować do jakiegokolwiek zasobnika na sobie - zrób to.



• Gra - Dobre Rady 


• Jeśli wydaje ci się że dostałeś, ale nie jesteś pewny, nie zastanawiaj się zbyt długo. Czasami lepiej nie mieć pewności i zejść z pola niż zostać posądzony o terminatorstwo. 
Czasami nie widać, kto strzelał i z jakiego miejsca. Jeśli granat wybuchnie obok ciebie to przyznaj się, mimo iż nie poczułeś kulki. Mogły odbić się od część munduru lub oporządzenia. 


• Nie każdy strzał musi być celny. Krzycząc i wyzywając innych graczy psujesz zabawę. Zwracaj uwagę osobie trafionej tylko gdy masz pewność że dostała. 
Pamiętaj, że osoba ubrana puszyściej, w kamizelce itp. może nie poczuć trafienia, szczególnie gdy się porusza. Jeśli ktoś dalej się nie przyznaje zwróć mu uwagę w przerwie, pod koniec gry lub w innej dogodnej sytuacji. Zawsze, jeśli taka opcja istnieje, możesz zwrócić się do organizatora. 


• Nie celuj specjalnie w głowę. 
Jeśli zostałeś trafiony w głowę pamiętaj, że nie zawsze ktoś chciał w nią trafić, może była to jedyna część ciała, którą wystawiałeś. 


Walka na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Zasady 


6.8 Nie strzelaj z broni tuningowanej (powyżej 450fps). 
Jeśli chcesz wchodzić do budynków, miejsc, gdzie operowanie repliką zmusza do strzałów na bliskim dystansie, noś broń boczną, np. pistolet, lub drugą replikę o prędkości wylotowej nie większej niż 350fps. 



• Walka na bliskich dystansach i w budynkach (CQB) - Dobre Rady 


• Nie celuj specjalnie w głowę. 
W scenariuszach, które odbywają się w budynkach lub w ciemności, postrzał w głowę jest zdecydowanie łatwiejszy. Dla własnego bezpieczeństwa noś wtedy ochronę twarzy. W budynkach czasami postrzał w głowę jest nieuchronny - nie miej wtedy pretensji, że skoro tylko ją było widać pojawiającą się (np na schodach), to w nią dostałeś. 


• W sytuacji, gdy możesz kogoś trafić z bardzo bliska bez wystawiania się na ryzyko trafienia (np, ktoś stoi do ciebie plecami lub cię nie widzi), 
zamiast strzelać powiedz „dostałeś”. Oszczędzisz mu bólu a sam nie zdradzisz swojej pozycji. 


• Jeśli musisz, lub powiedzenie komuś że dostał jest niemożliwe, strzel jedną kulką w korpus (najlepiej w kamizelkę lub inną część oporządzenia). 


• Staraj się nie strzelać serią. Jeśli już musisz strzelać serią lub ogniem ciągłym (np. do biegnącego celu) staraj się trafiać w korpus lub nogę unikając strzałów w górną część ciała. 



• Rozgrywki nocne - Zasady 


6.9 Podczas gier nocnych wszędzie obowiązują „zasady walki na bliskich odległościach i w budynkach” i są rygorystycznie przestrzegane. 


6.10 Maksymalna moc repliki podczas nocnych gier to 450fps. 


6.11 Strzelać wolno wyłącznie ogniem pojedynczym. 


6.12 Rolę czerwonej szmaty u „trupów” spełnia czerwona lampka umieszczona w widocznym miejscu. 
Dobrze w tej roli spisują się lampki rowerowe. 


7. Zachowanie trupów - Zasady 


Jeśli gracz został trafiony: 


7.1 Krzyczy „dostałem!”. 


7.2 Wyciąga jaskrawy materiał (najlepiej kamizelkę odblaskową) i umieszcza go w widocznym miejscu. 


7.3 Schodzi na respawn w sposób nie kolidujący z grą pozostałych graczy, najprostszą drogą. 
Nie wolno wędrować, ani tym bardziej „zwiedzać”. Zwiedzanie, czyli sprawdzanie pozycji przeciwnika, będzie stanowczo karane. 


7.4 „Trup” nie ma prawa rozmawiać z „żywymi” graczami żadnej z drużyn aż do czasu odrodzenia się. 
Jeśli „Trup” złamie milczenie, osoba do której się odezwał zostaje trupem i też wraca na respawn bez możliwości wejścia do gry w aktualnym scenariuszu.  



• Zachowanie trupów - Dobre Rady 


• Jeśli mimo przyznania się do trafienia nadal zaliczasz kulki, nie obrażaj strzelającego. Mógł cię nie usłyszeć lub nie zauważyć. Mógł też strzelać do graczy znajdujących się obok ciebie. 


• Jeśli zaraz za tobą są inni gracze, padnij na ziemię lub oddal się jak najszybciej. Nie bądź „żywą tarczą”. 


• Jeśli twoja „szmata” jest mało widoczna lub umieszczona w słabo widocznym miejscu, nie krzycz na '”żywych” graczy gdy cię ostrzelają. Mają prawo wziąć cię za żywego, nawet jeśli nonszalancko spacerujesz drogą na respa. 



• Pozostałe Dobre Rady 


• Kup sobie name-tag, czyli plakietkę/naszywkę, z ksywą pod którą jesteś znany w środowisku ASG. Nie bądź anonimowy.


• Nie obrażaj innych graczy. Kwasy się zdarzają, emocje uderzają do głowy, trafienie boli, ale nie pozwól by emocje zepsuły grę tobie i innym. Walcz ze swoimi myślami, a nie z "figurantem".


• Udając się na grę nie noś repliki na wierzchu. Nieś ją np. w torbie, by nie budzić niepotrzebnej sensacji. 


• Nie strzelaj w szyby, lampy, itd. Wandalizm jest absolutnie zakazany. 
Pomijając względy bezpieczeństwa, wszyscy powinniśmy pracować na pozytywny odbiór Airsoftu, a wandalizm w tym nie pomaga. Pamiętaj że absolutna większość miejscówek wbrew pozorom ma właściciela. 


• Jednym z moich celów (~Szopen) jest promowanie pozytywnego wizerunku naszego sportu. Osoby z premedytacją działające na szkodę wizerunku Airsoftu będą uznawane za sabotażystów i permanentnie usuwane ze środowiska. 
Po prostu nie pozwolimy takim osobom niszczyć naszego sportu. 
W wielu krajach politykierzy próbują zbijać polityczny kapitał robiąc nagonki na Airsoft, a środki masowego przekazu chętnie im w tym pomagają, bo sianie paniki i histerii zwiększa oglądalność. 
Zakazali go w Niemczech, w Holandii, prawie udało im się w UK, próbują w Portugalii. Pewnego dnia na pewno spróbują w Polsce, dlatego obowiązkiem każdego odpowiedzialnego gracza jest budowanie pozytywnego wizerunku Airsoftu, który zaprocentuje w przyszłości. 


• Nie obrażaj ludzi ze Służb. Head Admin ma pozytywne stosunki ze służbami mundurowymi, więc jeśli lubisz pisać po ścianach HWDP, dla własnego dobra lepiej nie pojawiaj się na naszych rozgrywkach. 


• Szanujmy miejscówki. Ciekawych miejsc, gdzie możemy za darmo się strzelać jest coraz mniej, a nawet te, wbrew pozorom, mają właścicieli. 


• Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Airsoftem, kup replikę o mocy maks. 400fps. 
Niedawno 350fps było uznawane za bardzo mocne, wcale nie potrzebujesz więcej by się dobrze bawić. 



8.0 Kultura 


• Ważnym aspektem jest aby nie obrażać innych graczy, czy tez grozić im. Spory powinny być rozwiązywane na miejscu i bez rękoczynów. W razie większego problemu skontaktuj się z organizatorem spotkania.


• Słuchaj organizatora spotkania na rozgrywce, a jeśli zmienisz zdanie to przeczytaj ten punkt jeszcze raz.


• Zwracaj się do uczestników rozgrywek zgodnie z ich imieniem, czy ksywą. Jeżeli kogoś nie znasz, zapytaj.


O zmianach zasad korzystania z Forum będę informować na Forum w zakładce "Między rozgrywkami". 


Stosując się do zasad regulaminu umilasz grę sobie jak i innych graczom. Miej to na uwadze w razie pytań.


-Theory with respect to the practice-

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
lekcjainformatyki - aegos - pwpro - xd - godsandglory