Suwalskie forum airsoftowe

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

!ZMIANA WITRYNY! Prace nad nową witryną zostały ukończone. Link do nowej witryny: https://suwalskieforumasg.wixsite.com/sfasg

#1 27-06-2018 12:33:03

Wrona
PERUN
Skąd: Suwałki
Dołączył: 14-09-2017
Liczba postów: 153
WindowsInternet Explorer 11.0

Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Do gry potrzebne są:

- 40 kawałków żółtej tkaniny ,20 kawałków niebieskiej tkaniny, 20 kawałków czerwonej tkaniny lub coś zastępczego do oznaczenia granic „pola rozgrywki”
- 4 duże żółte flagi
- 5 dużych niebieskich flag
- 5 dużych czerwonych flag
- kilka kartek papieru
- niebieskie i czerwone kartonowe „nieśmiertelniki”


W grze biorą udział dwie drużyny, „Czerwoni” i „Niebiescy” oraz  moderator. Celem gry jest zdobywanie punktów. Punkty zdobywa się za:
1. Trafienie przeciwnika
2. Zdobycie nieśmiertelnika
3. Zdobycie jeńca
4. Zdobycie bazy

Gra odbywa się na specjalnie oznakowanym terenie. Wzór poniżej. Teren oznacza się małymi kawałkami materiału rozwieszonymi w odstępach co 10 metrów według rysunku W ZAŁĄCZNIKU lub czymś zastępczym. Na „polu gry” wyznaczone są: pole rozgrywki, respy drużyn oraz 4 bazy. Na polu gry obowiązują zasady:
1. Gra odbywa się w kwadracie nazwanym „polem rozgrywki”, wyznaczonym chorągiewkami czerwonymi, niebieskimi i żółtymi (oraz poza „polem rozgrywki” w niektórych sytuacjach). Chorągiewki wyznaczają granice: czerwoną, niebieską i żółtą
2. „Czerwoni” mogą wchodzić na „pole rozgrywki” tylko przez granicę wyznaczoną czerwonymi chorągiewkami a „Niebiescy” niebieskimi chorągiewkami. Zakazuje się przechodzenia przez granicę przeciwnika. Zakazuje się przechodzenia przez granicę wyznaczoną żółtymi chorągiewkami. Nie wolno też obchodzić z zewnątrz „pola rozgrywki” wzdłuż żółtej granicy poza jednym wyjątkiem, o którym będzie dalej

Zasady zdobywania punktów:
1. Trafienie przeciwnika – za trafienie przeciwnika otrzymuje się 1 punkt. Trafiony zawodnik musi zanotować, że został trafiony wpisując się na „listę zgonów” na swoim respie. Po zakończeniu gry podlicza się ilość zgonów z w/w listy. Do przeciwników można strzelać zarówno na „polu rozgrywki” jak też poza nią, pod warunkiem przestrzegania zasad poruszania się po „polu gry” w szczególności zakazu przechodzenia przez niedozwolone granice „pola rozgrywki”

Dodatkowe bonusy:

   Bonus numer 1:
Zdobycie nieśmiertelnika – za zdobycie nieśmiertelnika otrzymuje się 10 punktów ekstra. Każdy zawodnik posiada przy sobie „nieśmiertelnik” (kartonik w kolorze drużyny). Pudełko z nieśmiertelnikami znajduje się na respach. Po otrzymaniu trafienia, trafiony zawodnik zgłasza trafienie, oznacza się czerwoną chustą, wstaje i przez 1 minutę obowiązkowo pozostaje w miejscu trafienia. Przeciwnik, który go trafił może w przeciągu tej minuty odebrać mu nieśmiertelnik – musi się pofatygować osobiście, nie ginąc przy okazji. Należy podejść do trafionego zawodnika i go „klepnąć”. Po klepnięciu uznaje się zdobycie nieśmiertelnika. Następnie trafiony oddaje swój nieśmiertelnik, odchodzi na swojego respa i wpisuje się na listę zgonów. Trafiający ma tylko jedną minutę na podejście i odebranie nieśmiertelnika od trafionego, jeśli nie zdąży, okazja przepada a trafiony odchodzi. Zdobyty nieśmiertelnik pozostaje u zdobywcy do końca rozgrywki i służy do podliczenia punktów.
   WAŻNE: nawet jeśli bezpośrednio po „odklepaniu” a jeszcze przed podjęciem nieśmiertelnika zdobywca nieśmiertelnika zostanie zastrzelony przez innego zawodnika, nieśmiertelnik uznaje się za zdobyty i można go podjąć.
   Bonus numer 2:
Zdobycie jeńca – za zdobycie jeńca otrzymuje się 1 punkt za każdy metr dostarczenia jeńca do swojej granicy oraz po dostarczeniu go do swojej granicy, eliminuje się jeńca na 10 minut z gry. Procedura zdobywania jeńca: najpierw trzeba go trafić, potem do niego podejść nie ginąc. Następnie po podejściu do trafionego zawodnika informuje się Go o wzięciu do niewoli. Aby jeńca dostarczyć do swojej granicy należy Go po prostu zanieść – jeńca bierzemy na plecy jak worek cementu i niesiemy w kierunku swojej granicy. Za każdy pokonany metr na „polu rozgrywki” z jeńcem na plecach otrzymujemy 1 punkt. Po dojściu do swojej granicy zdejmujemy jeńca z pleców i idziemy z Nim do swojego respa gdzie jeniec wpisuje się na „listę jeńców” wraz z liczbą zdobytych punktów za niesienie. Od momentu wpisania się na listę jeńców, jeniec przez 10 minut nie może uczestniczyć w grze. Zawodnik niosący jeńca jest nietykalny! Tak samo jest nietykalny jeśli doniesie jeńca do swojej granicy i prowadzi Go do swego respa. Jeśli ktoś trafi Ich w tym czasie, trafienie się nie liczy. Zawodnik niosący jeńca nie może strzelać do innych. Jeżeli biorący jeńca nie doniesie go do granicy, zdobywa tylko punkty za niesienie jeńca na plecach. Uznaje się, że biorący jeńca zdobywa jednocześnie nieśmiertelnik – żeby ułatwić grę, nieśmiertelnik można odebrać w każdym czasie kontaktu z jeńcem. Nie można wziąć za jeńca zawodnika, który właśnie przed chwilą niósł jeńca, nie doniósł do swojej granicy, zestawił na ziemię i zaraz potem został trafiony. Niosący jeńca idzie od miejsca podjęcia jeńca do swojej granicy bezpośrednio po najkrótszej drodze – nie może spacerować po mapie.
   WAŻNE: nietykalność niosącego jeńca uznaje się w czasie gdy żadna część ciała jeńca nie dotyka ziemi. Gdy niosący jeńca niechcący upadnie, może wstać i kontynuować pochód. Można odpoczywać podczas transportu jeńca o ile pozostaje on nadal uniesiony.
   WAŻNE: obu powyższych bonusów nie da się zdobyć trafiając przeciwnika znajdującego się poza „polem rozgrywki”

Zdobywanie baz – na „polu rozgrywki” znajdują się 4 bazy. Do podliczania punktów za zdobywanie baz potrzebny jest  moderator, który stoi na samym środku „pola rozgrywki” i obserwuje wszystkie bazy. Na początku gry, bazy oznaczone są żółtymi flagami. Po zdobyciu bazy żółtej, drużyna oznacza ją dodatkowo swoją flagą. Bazę zdobytą można albo bronić albo zdobywać następną – żółtą bądź już zdobytą przez przeciwnika i oznaczoną Jego flagą. Po zdobyciu bazy uprzednio oznaczonej dodatkowo flagą przeciwnika, zrzuca się flagę przeciwnika i zawiesza własną. Nie zdobywa się punktów za obronę bazy tylko za jej zdobywanie. Za zdobycie bazy drużyna otrzymuje 20 punktów. Przewidziane są również bonusy:
Posiadanie naraz 3 lub 4 baz: drużyna posiadająca 3 bazy w jednym czasie otrzymuje 50 punktów ekstra. Posiadająca 4 bazy w jednym czasie 100 punktów ekstra! Punkty podlicza moderator, jest odpowiedzialny za naliczanie punktów i bonusów.

Ogólne zasady:
Liczba zgonów nieograniczona. Trafiony zawodnik po respie może bezpośrednio wrócić do gry – poza przypadkiem karnych 10 minut za bycie jeńcem. Ponieważ można strzelać do zawodników znajdujących się poza „polem rozgrywki” respy są odpowiednio oddalone od granic „pola rozrywki”. Jeniec jako jedyny może obejść z zewnątrz „pole rozgrywki” wzdłuż żółtej granicy, idąc do swojego respa. W pozostałych przypadkach jest to niedozwolone. Zawodnik przekraczający jakąkolwiek granicę niedozwoloną uznawany jest za trafionego. Zapas nieśmiertelników znajduje się w każdym respie. Zawodnik, któremu odebrano nieśmiertelnik, pobiera nowy po przybyciu do respa.

Podliczanie punktów odbywa się po zakończeniu rozgrywki. Podlicza się je z list zgonów, list, jeńców oraz notatek moderatora o zdobywaniu baz. Gra się na czas. Czas rozgrywki ustala się na początku gry.

Post scriptum
   Podczas rozgrywki uprasza się zawodników o rzetelne wpisywanie się na odpowiednie listy. Jeńców o nieprzeszkadzanie niosącym ich zawodnikom w trudnym zadaniu a wręcz o współpracę i wyrozumiałość. Z racji tego, że nie nalicza się punktów za obronę baz ale tylko za ich zdobywanie, zapobiegnie to niepotrzebnemu kampieniu w bazach i nada grze dynamiki. To samo tyczy się możliwości „ukarania” jeńca 10 minutami wyłączenia z gry. Zapobiegnie to kampienu tuż przy granicy przeciwnika i strzelaniu do zawodników wracających do gry.

Offline

#2 27-06-2018 15:44:31

Szopen
Admin/Organizator
Skąd: Okuniowiec
Dołączył: 13-09-2017
Liczba postów: 246
WWW
Windows 7Chrome 67.0.3396.99

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Scenariusz oryginalny, przejrzysty i prosty, a wręcz intuicyjny w wykonaniu - za to plus, bo nie jest łatwo stworzyć coś uniwersalnego. Niestety ma on jednak pewne wady.


Dokładne przygotowanie terenu i odpowiednich przedmiotów do jego przeprowadzenia, a u nas różnie może to wyjść - sam wiesz o co mi chodzi. Warto wspomnieć też, że teren musi być odpowiedni na tę rozgrywkę, aby mod widział wszystkie bazy ( proponuję np. tzw.murek na poligonie gdzie w okół niego jest w miarę przejrzysta przestrzeń i dookoła są okopy idealne na bazy ).
Potrzebna jest odpowiednia ilość graczy bo nie widzę tego scenariusza przy frekwencji mniejszej niż 11 osób - 1 mod i 10 graczy.
Subordynacja wobec moda i zasad gry - w tym chociażby sumienne przyznawanie się do trafień to elementarne podstawy, które musiałby być przestrzegane przez wszystkich graczy.


Mam wątpliwości, co do zasad, a zacznę od bonusu 2. Jestem pewien, że nikt nie będzie brał na plecy gracza, bo nawet nie licząc tego,że są osoby, które byłyby w stanie to zrobić  to byłoby to nie fair w przypadkach gdzie chłopak, który ma 16 lat i jest szczupły miałby nieść chociażby mnie całego 'oszpejowanego', czyli jakieś ponad 100kg. Ten bonus jest moim zdaniem do zmiany: łapy pod pachy i ciągniemy jeńca jak rannego - nie ma wtedy jakichkolwiek sposobów na uraz szpeju, graczy i dodatkowo łatwo jest w przypadku ostrzału takiego jeńca 'porzucić'. Nie można zapomnieć, że trudno byłoby ustalić ile metrów pokonało się z jeńcem - to byłby dodatkowy kłopot i wręcz magnez na spory graczy.

Mając na uwadze zasady bonusu 1, to nie mam do niego prawie żadnych uwag.


Teraz trochę o punktacji: Za dużo punktów za zdobycie baz i za bonusy. Zdobycie jednego nieśmiertelnika jest równo warte 10 dodatkowym trafieniom innych graczy z drużyny przeciwnej, a bazy dają za dużą ilość punktów, a wystarczy do nich wejść, aby je zdobyć - to kolejny czynnik, który będzie powodował kłótnie typu 'dostałeś zanim wszedłeś do bazy/dostałeś sekundę po tym jak wleciałeś do bazy, więc nie macie punktów za jej zdobycie'. Jestem za wprowadzeniem jakiś flag w każdej bazie, które trzeba wpierw postawić, aby ją przejąć i zrzucić na ziemie, gdy się z niej wychodzi. Można też dodać limit czasowy, gdzie w bazie trzeba być przynajmniej 30 sekund aby ją przejąć.



Podsumowując scenariusz podoba mi się i to bardzo, ale jest do poprawki. Chcesz zwiększyć dynamikę w rozgrywce, ale punkty za trafienie wroga są tak małe, a bonusy tak trudne do zdobycia, że są nie warte uwagi i ludzie skupiliby się na przejmowaniu i bronieniu tych 4 baz, bo dają mnóstwo punktów.


-Theory with respect to the practice-

Offline

#3 27-06-2018 18:04:04

Wrona
PERUN
Skąd: Suwałki
Dołączył: 14-09-2017
Liczba postów: 153
AndroidChrome 38.0.2125.102

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Cieszy mnie bardzo zainteresowanie tematem. Mam nadzieję na wiecej komentarzy i sugestii. Serdecznie zapraszam do dyskusji. Razem stworzymy coś co bedzie nam sie podobać i z czego będziemy chcieli korzystać ?

Offline

#4 04-07-2018 21:08:02

storkesi
Airsoftowiec
Skąd: Sidorówka
Dołączył: 19-04-2018
Liczba postów: 48
WindowsChrome 67.0.3396.99

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Według mnie bardzo dobry scenariusz , ale zmienił bym zasadę z noszeniem , ponieważ jak wyżej Szopen napisał noszenie może być w niektórych przypadkach niewykonalne , ale ciąganie też nie jest zbyt dobrą opcją. Chciałbym , abyśmy wszyscy podali jakiś inny sposób oprócz noszenia i ciągania , lub jakoś zamienić ten bonus np. Podejść do wroga na około 3m do 5m  i wtedy krzyknąć/powiedzieć mu że jest złapany i nie wiem jakoś go objąć/złapać i prowadzić go nie mogąc z nim biec ani się bronić. Punkty są liczone wtedy jak go wprowadzisz do jakieś z baz które przejęła twoja drużyna. Punkty będą naliczane za każde 30 sekund postoju w tej bazie , jeniec uwalnia się dopiero po tym jak wróg przejmie bazę w której znajduje się zakładnik.

Offline

#5 05-07-2018 20:05:43

Szopen
Admin/Organizator
Skąd: Okuniowiec
Dołączył: 13-09-2017
Liczba postów: 246
WWW
Windows 7Chrome 67.0.3396.99

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Niezła myśl. W przypadku, gdy ostatnia osoba w bazie z jeńcem zginie to punkty za jeńca naliczałyby się aż do przejęcia bazy, czy po trafieniu ostatniego wroga z bazy?


-Theory with respect to the practice-

Offline

#6 05-07-2018 21:28:40

Wrona
PERUN
Skąd: Suwałki
Dołączył: 14-09-2017
Liczba postów: 153
AndroidChrome 38.0.2125.102

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Super, chłopaki. Widzę, że zainteresowanie jest. Pomyślcie też o właściwym balansie przyznawania punktów za poszczególne zadania.

Offline

#7 05-07-2018 22:18:11

Szopen
Admin/Organizator
Skąd: Okuniowiec
Dołączył: 13-09-2017
Liczba postów: 246
WWW
Windows 7Chrome 67.0.3396.99

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Punktacja według mnie powinna być następująca (nie ostateczne wersja, ale na tyle optymalna, że można spróbować jej na rozgrywce):



+ Trafienie przeciwnika:
- Trafienie 1 pkt.
- Trafienie przeciwnika przejmującego bazę 2 pkt. (trafienie w trakcie czasu zdobywania bazy, ale przed jej przejęciem)
- Tzw. silent kill 3 pkt. (przeciwnik musi być nieświadomy naszej obecności do momentu, w którym został trafiony - to wyeliminuje wszelkie szarże na odległość 5m i krzyczenie 'poddaj się' - w takich przypadkach 1 pkt. jak za normalne trafienie)



+Bonusy:
BONUS 1: Moim zdaniem śmiertelnik trzeba zabrać od przeciwnika po trafieniu, ale przeciwnik od razu po trafieniu powinien swój śmiertelnik wyjąć.
BONUS 2: Jeńca trzeba przetransportować do jednej z przejętych baz (można wejść do niczyjej albo wroga i ją przejąć a następnie dostać dodatkowe punkty za bonus 2) zwyczajnie prowadząc go ale jak jeńca a nie jak księżniczkę za opuszki palców - proponuje zwykłe złapanie za kark/plecy/ramię. Gdy jeniec zostanie trafiony (nie liczy się jaka strona konfliktu go postrzeli) schodzi na respa. Gdy osoba transportująca jeńca zostanie trafiona schodzą we dwóch bo równocześnie jeniec traci transportującego.


- Bonus 1 dodatkowy 1 pkt. (1 pkt. dodaje się do określonej punktacji, zależnie od tego jak trafiliśmy wroga)
- Bonus 2 dodatkowe 5 pkt. (5 pkt. dodaje się do określonej punktacji, zależnie od tego jak trafiliśmy wroga)



+Bazy
Baza zostaje przejęta w momencie 60 sekund od wbicia/oparcia o drzewo/zawieszenia flagi. Przeciwnik może przejąc bazę, gdy będzie pozbawiona graczy z drugiej drużyny. Następnie taki gracz wchodząc do bazy zdejmuję/zrzuca flagę drużyny przeciwnej i wbija swoją i musi odczekać 60 sekund, aby ją przejąć na swoją stronę. Gdy w momencie przejmowania bazy wbiegnie do niej wróg - resetuje on licznik przejęcia bazy nawet jeśli zginął zaraz po wbiegnięciu do niej)


+ Przejęcie pustej bazy (na której nie było żadnej flagi) za 10 pkt.
+ Zrzucenie flagi w bazie przeciwnika to dodatkowy 1 pkt., a następnie jej przejęcie to kolejny dodatkowy 1 pkt. (w bazie nie może znajdować się wróg).
+ Każde kolejne 2 minuty utrzymania bazy to dodatkowy 1 pkt. (punkty przestają być naliczane po trafieniu ostatniego członka drużyny przebywającego w swojej bazie)


-Theory with respect to the practice-

Offline

#8 05-07-2018 22:21:14

storkesi
Airsoftowiec
Skąd: Sidorówka
Dołączył: 19-04-2018
Liczba postów: 48
WindowsChrome 67.0.3396.99

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Myślę , że aż baza zostanie przejęta.
Z punktami to myślę tak:
za nieśmiertelnik 5 punktów
za zabójstwo 10 punktów
za 10 sekund bazy 15 punktów
za 10 sekund jeńca w bazie 5 punktów
jeżeli coś pominąłem to mnie poprawcie.
Koniec rozgrywki powinien być po skończeniu się nieśmiertelników i zabiciu wszystkich wrogów żyjących ze swoimi nieśmiertelnikami.Według mnie będzie to najlepsza opcja np. liczba nieśmiertelników będzie ograniczona w zależności od drużyny czyli team 10 osób ma przykładowo 30 nieśmiertelników w zapasie.

Offline

#9 05-07-2018 23:55:21

Wrona
PERUN
Skąd: Suwałki
Dołączył: 14-09-2017
Liczba postów: 153
AndroidChrome 38.0.2125.102

Odp: Zasady rozgrywki: „Gry wojenne - Bastion”

Pomysł z ograniczoną ilością nieśmiertelników odpada - z założenia, to nie jest scenariusz jakich wiele tylko rozgrywka w formie meczu na czas i punkty. Nieograniczone nieśmiertelniki i respy są też po to by nie było terminatorki.
Pomysł ze skomplikowaną punktacją za różne rodzaje trafień może się nie sprawdzić bo jest ..... skomplikowany.

Wiadomość dodana po 32 min 05 s:
Co do jeńców - eliminowanie ich z gry miało na celu karanie kamperow polujących na zawodnikow wracajacych do gry. Przemyślałem jednak, że skoro granice czerwona i niebieska mają po około 200 m długości to kamperzy nie będą problemem. Po drugie ten bonus budzi zbyt wiele emocji i wątpliwości dlatego prponuję z niego zrezygnować. Co do trafiania przeciwników, ich obowiązku zapisywania trafień, zasady zdobywania nieśmiertelników, uważam je za przemyślane, intuicyjne a przede wszystkim proste. Zmieniłbym co najwyżej punktację. Zasady zdobywania baz - to jest do dopracowania

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
autoskup legionowo | Usuwanie Pluskiew likwidacja pluskiew warszawa Likwidacja Pluskiew | osuszanie poznań | zakładanie trawników grójec | dobry ortopeda Warszawa Mokotów